Milliós megtakarítást hozhatnak a pontos adatok !

 

Adatgyűjtéssel elemezhetik a sofőrök vezetési szokásait : Személyre szabott továbbképzést kaphatnak a teherautó-és buszvezetők az adatok alapján! Egy ilyen adatelemzés havonta egymillió forintos megtakarítást is jelenthet egy nagyobb jármű esetén!

A sofőröknek az adatvédelmi jogszabályokhoz igazodva  megfelelő tájékoztatást és kockázatelemzést, hatásvizsgálatot, érdekmérlegelést kell kapnia a vezetési profil elkészítését megelőzően. A munkaadó nem használhatja fel másra, nem adhatja tovább az adatokat!

Egy modern kamion, autóbusz ma már beépített GPS berendezéssel kerül forgalomba, ám ez a műszer már nem csak az útvonal meghatározás és a forgalom adatainak elemzésére képes. Egy, a Forma -1 világából átvett rendszer alapján  – ahol a versenyzők technikáját és taktikáját finomítják az adatok elemzésével – a rendszer elemezni tudja a sofőr vezetési stílusát. Méri a kanyarvétel, a gázadás, a fékezés, a motorfék használatának, a sebességtartás időtartamának, a motor felpörgetésének adatait.

Az L -Tender Zrt. vezérigazgatója, dr Molnár Gábor adatvédelmi szakmai vezetője szerint ez az adatgyűjtés nagyon hasznos de csak akkor, ha az adatvédelmi szabályoknak megfelelő háttérrel működtetik. Nem lehet presszionálni vele a munkavállalókat, – a sofőröket – szabályozni kell milyen célból. milyen technikával, kinek a részére, milyen tárolással kerülnek rögzítésre az adatok. A szabályozásnak átlátható, érthető, pontos tájékoztatást kell adnia, csak ezután kezdődhet az adatelemzés.

A Forma-1 technikja pontosan meg tudja mutatni, hol, milyen téren kell egyéni, személyre szabott képzésekkel fejleszteni egy-egy sofőr vezetéstechnikai tudását. A továbbképzésekkel biztonságosabbá ráadásul takarékosabbá lehet tenni a közlekedést. Kimutatások szerint az adatelemzésre épülő képzés után a gumiabroncsok élettartama 20 %-kal, nőtt, a fékek 20.000 kilométernél többet bírtak, a jármű fogyasztása pedig 6 %-kal csökkent. Ez egy 18 tonnás, hetente 5000 kilométert is megtevő kamion vagy egy autóbusz esetében havonta egymillió forintos költségcsökkentést is eredményezhet, aminek egy részét akár a továbbképzésen részt vevő sofőr bérfejlesztésére is fordíthat a munkaadó. Így lehet az adatvédelmi szempontokat betartó hatásvizsgálatból kölcsönös, közös érdek, nagyobb biztonság és akár közös nyereség is .

Scroll to top